Print Friendly and PDF

"Vücut Tüm Duyguları Hatırlar": Hakomi Tekniği Nasıl Çalışır?

|

 


Bazen kendi hayatımızı yaşamıyormuşuz gibi hissederiz. Neşe ve yükselme hissetmiyoruz. Sabah aynada soyu tükenmiş bir bakış görüyoruz ve merak ediyoruz - bu ben miyim?

 Ve bu sadece bahar beriberisi değil.

Nasıl Yapılır

Anti stres

Vücudunu dinle

Stirlitz gibi hayatımızın bir kısmını sahte bir isim altında saklanarak yaşayabiliriz ve bunun farkına bile varmazız. Ta ki anne babanın ısrarla edindiği meslek, tasarımcının çok övdüğü modaya uygun duvar kağıtları, dağlardan aşırı inişler, farkına varana kadar bize zevk vermiyor. Bir boşluk ve işe yaramazlık hissi var: önemli bir şey eksik. Ve ne?

Beden odaklı psikoterapist Irina Solovieva, “Açıklıkları belirlemek o kadar kolay değil” diyor, “çünkü bunlar çocuklukta ortaya çıkıyor ve tüm yaşamı etkileyen temel inançlarla ilişkili. "Kimsenin bana ihtiyacı yok", "Mükemmel olmak zorundayım", "iyi muamele görmek hak edilmeli", "hataya yerim yok" - tüm bu inançlar güvenlik, sevgi, güven veya destek eksikliğinden bahseder. ”

Hakomi, bu eksiklikleri tespit etmeye ve doldurmaya yardımcı olur.

Irina Solovieva, "Bu yöntem beden odaklı ve gestalt terapisini, Budizm felsefesini ve diğer uygulamaları içerir" diye açıklıyor. - Beden, yaşadığımız tüm duyguları hatırlar, tüm tepkiler onun içine işlenir: korku, korku, sarılmak için dinmeyen susuzluk. Ona güvenir ve onu aklımızla kontrol etmeyi bırakırsak, önemli soruların yanıtlarını alacağız. Ve kolaylaştırıcı ve diğer katılımcıların yardımıyla, eksik olan deneyimi yaşayabilirsiniz.

Bireysel veya grup halinde, spor salonunda veya çevrimiçi olarak çalışabilirsiniz. Özel kıyafet gerekli değildir - sadece hareketi engellememesi gerekir.

Hakomi, Hopi dilinde "ben kimim?" anlamına gelir. Yöntemin özelliği, sınıfta uzman olanın psikoterapist değil, süjenin kendisi olmasıdır. Herkes kendini keşfeder. Uzman, yalnızca grup veya bireysel sınıflardaki katılımcıların kendilerini sakin hissetmeleri ve kendilerini açabilmeleri için koşullar yaratır. Yargılamadan ve eleştiriden uzak bu kabul atmosferine hakomi'de "sevgi dolu mevcudiyet" denir. Sınıfta, utanmadan ve "başkalarının nasıl görüneceği" konusunda endişelenmeden, vücudun önerdiği herhangi bir hareketi yapabilirsiniz.

Başkalarının bizi kabul ettiğini gördüğümüzde, yavaş yavaş kendimiz de kendimizi kabul etmeye başlarız.

Uygulamalar yardımıyla eksiklerinizi öğrenebilir, telafi edebilir ve orada durabilirsiniz. Veya daha ileri gidebilir ve kendi başınıza pratik yapabilir, vücudunuzu keşfedebilir ve yeni keşifler yapabilirsiniz. Ve sonra Hakomi kendini geliştirmenin bir yolu olacak. Uygulamaların zarar vereceğinden korkamazsınız, yöntem temelde çevre dostudur: kendini aşmayı gerektirmez, sadece kendine dikkat etmeyi gerektirir.

BEN KİMİM?

Hakomi sistemi bağımsız çalışmayı memnuniyetle karşılar. Psikoterapist Irina Solovieva, kendini tanıma deneylerinin evde yapılabileceğinden emin. İki uygulama sunuyor. Birincisi, tefekküre meyilli olanlar için, acelesiz değişiklikler, ikincisi ise aktif hareketleri sevenler içindir.

1. Sevgiyle dolsun

Bir kanepeye veya sandalyeye rahatça oturun. Gözlerini koru. Müziği açmayın, bu egzersiz en iyi sessizlik içinde yapılır.

Bir aşk duygusu yaşadığınız bir durumu hatırlayın (akrabalar, bir eş, arkadaşlar, bir evcil hayvan veya doğa için, güzel bir gün doğumu görüntüsü de uygundur).

Anıların vücutta nasıl bir tepki uyandırdığını dinleyin (omuzlar düzleşir, istemsiz bir gülümseme belirir ...).

Aşkınızın vücudunuzda nerede yaşadığını düşünün. Tüm vücuda yayılan bir sıvı şeklinde sevgi, sıcaklık, ilham hayal edin.

Aşk akışının sizi nasıl doldurduğunu hissedin.

Sonuç. Alıştırma, "sevgi dolu mevcudiyet" durumuna ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Düzenli olarak yaparsanız, devlet hayatınıza entegre olur, bu da çatışmaları daha kolay çözmenize, daha kolay iletişim kurmanıza ve değerinizi hissetmenize yardımcı olur.

2. Kendi hızınızda hareket edin

Gözlerden uzak bir yerde (tercihen şu anda kimse sizi rahatsız etmiyorsa) sevdiğiniz müziği açın.

Odanın ortasında durun, gözlerinizi kapatın. Müziğin ritmine göre sallanmaya başlayın.

Hangi hareketleri yapmak istediğinizi hissedin. Vücudun ihtiyaçlarına odaklanarak hareketlerin genliğini değiştirin: onları hızlandırabilir veya yavaşlatabilirsiniz. (Germek veya küçültmek isteyebilirsiniz, kolunuzu omuzlarınıza dolayın.)

Odada aktif olarak hareket edebilir veya tek bir yerde kalabilirsiniz.

Vücudun gerçek ihtiyaçlarını hissedin ve onları takip edin.

Sonuç. Toplumun bize bir dizi sosyal ihtiyaç dayattığı bir sır değil. Bu tarz modeller kendi hayatınızı yaşamanızı engelliyor. Hakomi uygulaması, dayatılan kalıpları tanımaya yardımcı olur ve sadece hissetmekle kalmaz, aynı zamanda gerçekten istediğimizi somutlaştırır.

"Vücut tüm duyguları hatırlar": hakomi tekniği nasıl çalışır?

"İLK DEFA BİRİNİN BENİ SEVDİĞİNİ HİSSETTİM"

Elvira, 24 yaşında

“Online hakomi grubumuz haftada bir buluşuyor, bu tür iletişim beni sakinleştiriyor: Makyajsız, ev kıyafetlerimle bağlantı kurabiliyorum, kimse görünüşümü yargılamıyor. Selamlaşıp elveda diyoruz, avuçlarımızı dizüstü bilgisayar ekranına yaklaştırıyoruz, birbirimize sembolik hediyeler veriyoruz (aşk kar taneleri, kabul ışınları - herkes kendi başına geliyor), birlikte meditasyon yapıyoruz ve sonra çiftler halinde duygularımız hakkında konuşuyoruz. Yasak konu yoktur.

Biz "Sevgili Varlık Grubu" olarak adlandırılıyoruz - burası, kendinize ve başkalarına karşı iyi duyguların ve saygının açık tezahürü yeridir. Muhtemelen hayatımda ilk defa birinin beni sevdiğini hissettim. Ve bedenim bu deneyimi hatırlıyor, onu her an hayata geçirebilirim.

"ARKADAŞLIK KOLAYLAŞTI, KOMİK GÖRÜNMEKTEN KORKMUYORUM"

Angelica, 32 yaşında

“İlk hakomi dersine kendimi hiç değerimi hissetmediğimde geldim, her şeyden şüphe ettim, sözlerim ve eylemlerim sadece başkalarına zarar verebilir gibi geldi bana. Özellikle tanışmak, bir ilişkiye başlamak benim için zordu.

Zorluklarımı terapistle paylaştım ve uygulamaya başladık.

Bir yıl boyunca hakomi grubuna katıldım. Altı, bazen yedi katılımcı derslere geldi ve yaklaşık bir saat çalıştık. Birlikte meditasyon yaptık, egzersizleri çiftler halinde veya tek başına yaptık. Terapist bana dokunup dokunamayacağını ve şimdi ne tür bir dokunuşa ihtiyacım olduğunu her zaman açıklığa kavuşturdu: sarılmalar, sırtı sıvazlamalar veya daha iyisi sadece elimi tut. Çok geçmeden onun kollarında ağlamaya başladım.

Bu süre zarfında sınırlara saygı duymayı, tüm katılımcılara saygı duymayı öğrendim. Birkaç ay sonra birbirimizi tanımak daha kolay hale geldi. Artık hata yapmaktan, gülünç veya gülünç görünmekten korkmuyordum.

“ARTIK PERFORMANSTAN ÖNCE ENDİŞELENMİYORUM”

Andrey, 40 yaşında

“Şirketi ben yönetiyorum ama ekiple konuşamadım, çok endişelendim: Kollarımı kendime doladım, terledim... Hakomi ustasını aradım ve bir sınıfa kaydoldum.

İlk başta sadece konuştuk. Annem hakkında bir toplantı yapma girişimlerimden bahsettim ve sonra beş yaşında bir kız kardeşim olduğunu hatırladım - sağlık sorunları vardı, ailesinin dikkatini ona çevirdi. Artık desteklemeye ve sevmeye hakkım olmadığını hissettim, ablamın buna daha çok ihtiyacı vardı.

Terapist şunları söyledi: "Destek isteyebilirsiniz ve elbette sevilebilirsiniz."

Konuşmadan sonra salona geçtik. “Kesme” egzersizi ile başladık - terapist performanslar sırasında benim yaptığım gibi ellerini kalçalarıma koydu, destek hissettim ve endişe kayboldu. Cumartesi günleri derslere gittim ve vücudumun ne istediğini dinleyerek farklı egzersizler yaptım. Bazen kıvrılıp bir battaniyenin altında cenin pozisyonunda yatmak istedim ve bazen vücudu ayak parmaklarımdan başımın üstüne kadar germek veya hissetmek istedim.

Üç ay sonra, kendimi destekleyebileceğime dair içsel bir güven duydum. Ve ailede, her şeyi omuzlarında tutan bir Atlas gibi hissetmeyi bıraktım. Şimdi eşimle zorlukları tartışıyoruz, nasıl başa çıkacağımıza birlikte karar veriyoruz.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar