Print Friendly and PDF

Çocuğumun Saldırganlığının Nedeni Nedir?

|

 


Sürekli olarak başkalarından saldırı bekleyen çocuklar daha agresif hale gelir. Dört yıllık bir çalışmanın sonuçları.

ABD, Kuzey Karolina'daki Duke Üniversitesi'nden bilim adamları, 9 ülkede 12 farklı kültürel gruptan 1.299 çocuk ve ebeveyni kapsayan dört yıllık bir çalışma yürüttüler.

Araştırmacılar, çocuğu gözlemleyerek ve ebeveynleri ile görüşerek çocuğun saldırganlık düzeyini ölçtüler. Küçük katılımcılara, örneğin, biri beklenmedik bir şekilde onları iterse ve tökezleyip ayağını basarsa veya bir su birikintisine düşerse ne yapacakları sorusuna cevap vermeleri istendi.

Araştırmacılar, verdikleri yanıtlara dayanarak, çocuğun bu tür belirsiz eylemleri düşmanca mı yoksa zararsız mı kabul etme eğiliminde olduğunu ve yanıt olarak saldırganlık göstermeye hazır olup olmadığını belirlediler. Her kültürde ve toplumda sürekli olarak niyetlerin düşmanca olduğunu varsayan çocuklar olmuştur. Ve her kültürde, başka birinin davranışlarını düşmanca algılayan çocukların kendilerinin saldırganlık gösterme olasılığı daha yüksekti - bu olasılık, başkalarının davranışlarında özel bir şey görmeyen çocuklara göre 5 kat daha yüksekti. Araştırmanın devam ettiği dört yıl boyunca, herhangi bir eylemi düşmanca görme eğiliminde olan adamlar, çoğunlukla, daha sık ve daha şiddetli bir biçimde saldırganlık göstermeye başladılar.

Başkalarının eylemlerini saldırgan olarak değerlendirme eğiliminde olan çocuklar, örneğin Ürdün'ün Az-Zarqa şehrinde ve İtalya'nın Napoli kentinde, yani çocuk saldırganlığı ile ilgili sorunların çok daha yaygın olduğu şehirlerde yaşıyor. Buna karşılık, İsveç'teki Trollhetane'den ve bu tür sorunların çok daha az görüldüğü Jinan, Çin'den, çocuk katılımcılar daha barışçıldı.

Çocuk ve Aile Politikası Merkezi direktörü çalışmanın baş yazarı Kenneth A. Dodge. Duke Üniversitesi…dedi ki:

"Bu sonuçlar bize, çocuklara başkalarına kendilerine davranılmasını istedikleri gibi davranmayı öğretmenin yeterli olmadığını söylüyor: Onlara başkalarını kendileri hakkında düşünülmesini istedikleri gibi düşünmeyi öğretmek de önemlidir. Bir çocuğa şüphe duyduğunda başkalarının iyi niyetini üstlenmesini öğreterek, onun daha olgun, daha az agresif ve endişeli olmasına yardımcı olacağız

Alıntı: K. Dodge «Küresel bağlamda düşmanca yükleme yanlılığı ve saldırgan davranış», Ulusal Bilimler Akademisi Bildiriler Kitabı, Temmuz 2015, № 30.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar