Print Friendly and PDF

Yaşlanmakta Zorlanıyorum, “Teyze” Olmak İstemiyorum

|

 


Nina Bocharova: Pratik psikolog, hipnoterapist, EOT terapisti

39 yaşındayım ve bir sonraki doğum günümden korkuyorum. Önümüzdeki aylar ve gerçek bir paniğe sahibim. Genelde doğum günlerimden nefret ederim ve onları kutlamayı sevmem. Sevinecek ne olduğunu içtenlikle anlamıyorum - mezara bir yıl daha yakın hale geldiği gerçeği?

Kaçınılmaz olduğunu, doğal bir süreç olduğunu zihnimle anlasam da yaşlanmamı çok zorluyorum. Oğlumun arkadaşları bana "Katya Teyze" dediğinde titriyorum, başka ne derlerdi ki?

 Yabancıların “kadın” adresi beni rahatsız ediyor ve rahatsız ediyor, benim için norm “kız”.

Aynı zamanda meslektaşlarımın ve tanıdıklarımın yorumlarına göre yaşımdan 10 yaş daha genç görünüyorum, XS beden giyiyorum, çok spor yapıyorum, diyetime sıkı sıkıya uyuyorum, maraton koşuyorum...

Ülkemizde 30 yaşından sonra bir kız zaten “iyi, böyle”, 40 yaşından sonra - genel olarak “teyze” ve likit değil. Batı kültüründe kadınlar 30 ya da 50 yaşlarında kendilerini çekici hissederken, böyle bir vahşi yaş ayrımcılığı yoktur. Bu beni çok üzüyor ve iğrendiriyor ama bununla savaşamazsınız, sadece ülkeyi değiştirebilirsiniz.

Korkularımı kocamla tartışmaya çalıştım, ama açıkça deneyimlerimin tüm derinliğini anlamıyor. Tahminlerimle kendim ve başkaları için ruh halini bozduğumu söylüyor. Ama yaşla ilgili endişeler beni umutsuzluğa sürüklüyor. “Teyze” çağına girdiğimi anladığım andan itibaren korkuyorum. Ben böyle olmak istemiyorum! Kaçınılmaz bir idama yönlendiriliyormuşum gibi hissediyorum...

Korkarım kırk yaşıma geldiğimde panik düşüncelerle depresyona girip sinir krizi geçireceğim. Bununla ne yapmalı?

Ekaterina, 39 yaşında

Ekaterina, nasıl hissedeceğiniz, yaşadığınız ülkeye, sosyal olarak dayatılan normlara ve cinsiyet özelliklerine değil, öncelikle size bağlıdır.

Biyolojik yaş var, psikolojik yaş var. Nasıl algılanacağınız, pasaportunuzda hangi tarihte olduğuna değil, iç durumunuza bağlıdır. Ve bu bağlamda etkileyebileceğiniz tek şey bu, çünkü zamanı durdurmak imkansız. Ancak vücudun durumu, görünümü, sağlığı, yaşam tarzı - bunların hepsi sizin etki alanınızda.

Kendinizi zihinsel dünyanızda tuttuğunuz yaşlanma imajıyla özdeşleştirirsiniz, örneğin “40 yaşından sonra”, teyze. Aynı zamanda, mektubunuza dayanarak, 10 yaş daha genç görünüyorsunuz ve kendinize iyi bakıyorsunuz, ancak içsel olarak aynı hissetmiyorsunuz - ve bu psikolojik yaşla ilgili.

Kişiler arası bir çatışmanın meydana geldiği varsayılabilir ve bu sizin yaşınızdaki öz kimliğinizle ilgilidir. "Teyze" imajı sizi çok rahatsız edecek olsa da, 30'lu ve 50'li yaşlarınızda nasıl çekici hissedeceğinize değil, onunla savaşmaya odaklanacaksınız.

Örnek olarak bahsettiğiniz Avrupalı kadınlar, farklı bir kültürde, farklı bir ülkede olmayı çekici hissedeceklerdir, çünkü bu, sosyal normlarla değil, daha çok benlik algılarıyla ilgilidir.

Bu kişisel çatışmayı bir psikologla çözmenizi ve bu korkunun asıl nedenini bulmanızı tavsiye ederim. Her çağın kendine özgü bir “zevk”i olduğunu ve kendinize iyi bakarak olumsuz yönlerin nötralize edilebileceğini veya azaltılabileceğini belirtmek isterim ki yaptığınız bu.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar