Print Friendly and PDF

Sana Yazıyorum Aşkım...

|

 


Bu yüzden gelenekseldir: aşk hakkındaysa, o zaman bir fısıltıda - ya da sesinin tepesinde. Ama onun hakkında yazarsak, mektup, hitap ettiğimiz kişiye değerli bir hediye olabilir. Ve bizi birbirimize bağlayan her şeyi yeniden hissetmenin bir yolu. Yazarlardan sevdiklerine ulaşmalarını istedik. Minnettarlık ve sevgi sözcükleri için size ilham verebilecek beş harf.

Sevdiğinize ne kadar zamandır yazıyorsunuz?

 Belki de şimdi, ultra yüksek hızlı iletişim araçları çağında bir lüks olan seçkinlerin ayrıcalığı haline geldi. Gözlerden uzak bir yer bulun, düşüncelerinizi toplayın. Tüm duygularımızla, bir zamanlar hayatımıza giren ve onu dönüştüren kişiye doğru çabalayın. Deneyimlerin derinliğini ve gücünü tam olarak iletebilecek kelimeleri seçin ...

Aşk hayatı aydınlatır ve kendimizi aydınlatır. Onun ışığında, kendimizi eskisinden çok daha belirgin ve net görüyoruz. Kendimiz oluyoruz. Belki de bu yüzden onu hayal ediyoruz ve bunun için çabalıyoruz - gerçek "Ben" imizle tanışmak için.

Bir mektup - dünyada aşk hakkında düşünmenin daha iyi bir yolu var mı?

 Bu tür mektuplar yanlarında taşınır veya gizli bir masa çekmecesinde saklanır. Çıkartılır, okunur ve tekrar okunur. Bazen şefkati, arzuyu, sevgiyi anında hissetmek için tanıdık bir el ile yazılmış bir zarfa bakmak yeterlidir...

Ünlü yazarlar sevgililerine yazdı. Ve bunun genellikle kelimenin ustaları olarak adlandırılanlar için bile kolay bir iş olmadığı ortaya çıktı - herkes başaramadı. Birisi bir deneme, bu duygunun tarihi ve doğası hakkında soyut düşünceler önerdi. Birisi bir aşk mektubu başlattı ama bu bir mağduriyet hikayesine dönüştü.

Yazarlar Anna Arkatova, Maria Traub, Dmitry Stakhov, Anatoly Korolev ve Andrey Rubanov en samimi hakkında konuşmaya cesaret ettiler.

Beş mektup, beş kader, beş aşk hikayesi. Bu mektupları yayınlayarak size de ilham vermelerini umuyoruz. Belki hisleri hakkında sessiz kalan, bu konuda söyleyecek söz bulur. Ve şüphelenen kişi: “Gerçekten var mı?”  - emin olun: evet, var.

"BEŞ YIL GECİKTİM VE SANA MERHABA DEMEYE HAKKIM YOK"

Anatoly Korolev, nesir yazarı ve oyun yazarı

“İtirafıma “hoşçakal” kelimesiyle başlayacağım. Çünkü beş yıl geciktim ve sana merhaba demeye hakkım yok. Ayrıca, gölgeniz pencerenin dışında, ince bir perdenin arkasından görünüyor mu ve ona doğru meyleden erkek profilinin kime ait olduğunu hala bilmiyorum.

Her şeyi o zamanki gibi yaptım: Dairenizin pencerelerine bakanın o olduğunu bilerek, otelde beşinci katta 32 numaralı odayı ayırttım. Kısa Marsilya sokağı o kadar dar ki balkonumdan bir erkek şemsiyesinin ucuyla bir zamanlar sıcak bir Fransız gecesinin sessizliğinde kucaklaştığımız tanıdık locanın açık çitine uzanabilirsin. yıldızlarla dolu ve sıcak bir fırının aroması... Sabah orada, bodrumda ekmek pişirmeye başladılar. Ve sonra rahat bir kamyonet gelirdi, burada - gürültülü bir şekilde - sıcak bagetlerle kağıt torbalar yüklediler. Ve rüya bitmişti.

Neden bunca yıldan sonra değerli penceredeki ışık perdesinin geri tepmesini bekliyorum ve sen olduğundan emin olabiliyorum?

Bana bir yol macerasının prangasındaymışım gibi geldi, yağan yağmurda bir şans karşılaşması ve ıslak siyah bir kafanın üzerine nazikçe açtığım şemsiyem ve kollarımdaki ıslak kırmızı köpek yavrusu ve ardından koşan şemsiyem. aynı yöndeki bir yabancı - ben otele ve sen otelin karşısındaki eve - sabahları unutulacak, eğlenceli ve tutkulu bir macera gibi, bir hafta sonra havaalanında gözyaşlarının başka bir şey olmadığı unutulacak. veda törenine saygı duruşu.

Sıcak fısıltınıza inanmadım: “Bu ciddi”, köpeği olan bir bayan hakkında başka bir güney hikayesinin komik olduğunu düşündüm, ama ... ağır perde ve aziz pencerede ışık perdesinin geri tepmesini bekle ve sen olduğundan emin olabilir miyim?

Ve şimdi perde geri çekildi, balkonun kapısı açık, tüylü bir köpek sundurmaya doğru ilerliyor ve arkasında beyaz bir gecelik içinde siyah başlı bir kız var ve arkalarında elleriniz acele, endişeleriniz ve bir dakika içinde sundurma yine boş, yatak odanızdaki ışık sönüyor, ancak banyonun mavi irislerle boyanmış buzlu camı pembe bir ışıkla yanıyor ... Bakacak idrar yok ve dikizlemek.

Not; Bu mektubu, sabah süje gittikten sonra odayı temizlemeye başladığında hizmetçinin çöp sepetine atması için pencerenin yanındaki masanın üzerine bırakacağım. Rusça okumuyor. Senin gibi."

Bu mektup henüz yazılmamış bir romandan bir bölüm.

"DEĞİŞMEKTEN KORKMADIN, BENİMKİNİ VERMEK İÇİN HAYATINI KIR"

Maria Traub, gazeteci, İzvestia gazetesi köşe yazarı

"Sen olmasaydın, ben olmazdım. Bu doğru. Biri diğerinden her zaman daha çok sever derler. Uzun yıllar önce durum böyle olmalıydı. Beni daha çok sevdin. Benimkini bana verebilmek için değişmekten, dönüşmekten, kırmaktan korkmadın. O yılların tüm fotoğraflarında ister istemez elimi, dirseğimi, belimi tutuyorsun. Ölü tutuş. Sanki ben ortadan kaybolabilirim ve sen beni kaybetmekten korkuyorsun.

Sonra oğlumuz doğdu ve fotoğraflarda, ona sahip olduğumuza inanmıyormuş gibi, onu zaten bir boğazda tutuyorsunuz. Ve ben... Sanki beni avucunla koruyorsun. koruma. Ellerinizle koruma, mutlak sevgi bölgesi yaratırsınız. Şimdi bir kızımız var ve sadece hepimiz aynı odada kanepede oturduğumuzda mutlu ve sakinsin. Oğul, bir gencin uzun garip bacaklarını sana katladı, küçük kız başını karnına koydu ve ben yana eğildim.

Bu daha büyük. Bu, uyum içinde nefes almak, sevinçlerin karesi ve paylaştığınız acının yarısıdır. Bu aile

Artık hepimizi kucaklayacak kadar kolunuz yok ve her dakika her birimizin yanında olamamaktan korkuyorsunuz. Şimdi seni daha çok seviyorum. Büyüdüm ve alıştığım şeyleri takdir etmeye, anlamaya, görmeye başladım. Şimdi seni korumak, sana güç vermek, her şeyini vermek istiyorum. Bunu nasıl yapacağımı bilmiyorum. Ben sadece besleyebilir, dinleyebilir, çocuk büyütebilirim, dönmek isteyeceğiniz bir ev inşa edebilirim, sadece orada olun.

Sen ve çocuklar benim hayatımsınız. Ve başka birine ihtiyacım yok. Seni seviyorum. Ama hayır, aşk değil. Bu daha büyük. Bu, uyum içinde nefes almak, sevinçlerin karesi ve paylaştığınız acının yarısıdır. Bu aile".

"AŞKTAN BAHSETTİĞİMDE, HER ZAMAN YETERİNCE SEVMEDİĞİMDEN KORKARIM"

Dmitry Stakhov, yazar

"Üzgünüm, her zamanki gibi uzaktan başlayacağım. Ve kendi bildiğin şey hakkında ... Muhtemelen, herkesin içinde belli bir sevgi rezervi vardır. Tabii ki, sadece sevme yeteneğine sahip olmayanlar var. Ancak, her şey optikle ilgili. Veya tam olarak tanımlar. Ya da bazı çok bireysel ölçeklerin uyumsuzluğunda.

"Kimseyi sevmiyorum!" - büyük olasılıkla aşktan bunalmış olanları söyleyin. Belki de ağır, tehlikeli bir aşk. "Beni kimse sevmiyor!" demek. ya kurnazdırlar ya da verme arzusunun elbette almaktan daha büyük olduğu bu şaşırtıcı fenomenle henüz karşılaşmamışlardır. İnsanlar arasında, birinin sevgi hissetmeyeceği böyle ya da böyle olması muhtemel olmadığı gerçeğiyle. Albee'nin "Hüzünlü Bir Meyhanenin Şarkısı" adlı oyununda ifade edilen bu fikrin, Sovremennik Tiyatrosu'nun eski binasında katlanır bir sandalyede oturan bir genci nasıl şoke ettiğini hatırlıyorum.

Ve aşkımı doğrulamak için her şeyi yapmamış olmam bana işkence ediyor. İlham verir - zaman var!

Duygular hakkında konuşmak hem o zaman hem de daha sonra benim için çok zordu. Başka bir deyişle, arzular. Ama seninle tanıştıktan sonra, yavaş yavaş sadece duygularımı tarif etme yeteneğini kazanacağımı değil, aynı zamanda onlar hakkında konuşarak, anlayış ve karşılıklı bir duygu bulacağımı umuyordum. Ve böylece oldu. Her ne kadar şimdi bana kelimeler çoğunlukla katlanmış bir eylem gibi görünse de, görüntüler değil. Bu yüzden aşk hakkında konuştuğumda, her zaman yeterince sevmemekten korkarım. Verdiğinden fazlasını aldı.

Ama seninle ilgili her şeyi seviyorum. Tüm avantajlar ve daha fazlası - dezavantajlar. Bana sadece onlar için aşık oldun. Biliyorum! Ve aşkımı doğrulamak için her şeyi yapmamış olmam bana işkence ediyor. İlham verir - zaman var! Ve sonra - "her şeyi" yaparsanız, aşk gider, kaybolur, çözülür ve aşk çözümü yavaş bir zehirdir. Seni sevmeseydim, başka birini severdim. Bir şartla - hiç var olmadıysan.

"AŞK BİRBİRİNİ KURTARMAKTIR"

Andrei Rubanov, nesir yazarı, Ödülün sahibi. Arkady ve Boris Strugatsky

“Dün çok uzaklardan aradın ve yine aşktan bahsettik. On dokuz yıldır evliyiz, bu yüzden aşk hakkındaki konuşma sıradan, sıkıcı bir haber alışverişi olarak başladı. Annenizin - ve buna bağlı olarak kayınvalidemin - nadiren aradığını ve neredeyse hiç kayınvalidesinin evinde görünmediğini, torununu görmediğini ve genellikle kendini geri çektiğini söyledim. Bu arada kendi hayatı var, çok fırtınalı ... Hüzünle içini çekti ve annenden utandığını, hatta utandığını itiraf ettin.

Ama utançtan ya da anneden değil, aşktan bahsediyorduk ve aşk birbirimizi kurtarmaktır ve iç çekişinizi duyduğumda mümkün olan tüm neşeyle güldüm. Annenizin bir keresinde babanızı kapı dışarı edip yeniden evlendiğini ve kısa süre sonra ikinci bir çocuğunun doğduğunu ve o sıralarda hayat dolu bir lise öğrencisi olan sizin yetişkinliğe kalan ayları saymaya başladığını hatırlattı.

Anneni suçlama aşkım. Annem zaten elinden gelen her şeyi yaptı. Başka bir anne olsaydı, başka bir koca olurdu

Anne, üvey baba, üvey kardeş - herkes sana bağlı değildi. Taksi aramak için yola çıktığınızda on yedi yıl on aylıktınız. yanından geçiyordum. İnsanları asla para için sürmedim ama sonra bıraktım. Oturdunuz, tanıştık - ve dört ay sonra kendi kişisel kocanız, kendi eviniz ve kendi kızartma tavalarınız oldu.

Yani annen, dedim şimdi, seninle tanışmamızda önemli bir rol oynadı. Seni titretse, olgunlaşan kızının tozunu üflese, tanımadığın gençlerle arabalara atlamaz, evde oturup bir çembere nakış yapardın. Anneni suçlama aşkım. Annem zaten elinden gelen her şeyi yaptı. Başka bir anne olsaydı, başka bir koca olurdu. Ben değilim. Acaba onu sever miydin, benim gibi bir başkasını?

 Tabii ki hayır, dedin.

“BAŞKA HİÇ KİMSENİN OLMADIĞI KADAR TAM MUTLULUĞU HAK EDİYORSUN”

Anna Arkatova, şair, Voloshin Uluslararası Edebiyat Yarışması ödüllü

"Sana aşktan ne kadar ender söz ettiğimi şimdi anlıyorum. Tüm hayatımızı hatırlıyorum. Bunun tam olarak aklıma gelmesi biraz utanç verici - ama kışlık botlara nasıl ihtiyacım olduğunu hatırlıyor musun, ama para yoktu ve akşamları Moskova'yı onlardan para kazanmak için “bombaladın” mı?

 Ayrıca oğlum, derslerin neredeyse geceleri bittiği uzak bir tiyatro stüdyosuna nasıl gitti - ve sen oraya gittin, onu bekleyip eve getirdin. Genelde en belirleyici anlarda onun kaderine katıldınız.

Farklı şehirlere ve ülkelere yaptığımız gezileri hatırlıyorum - bana karşı ne kadar dikkatliydiniz ve herhangi bir endişe bilmiyordum ve gerçek bir tatildi. Bunları paylaşmaya hazır olmama rağmen, bu endişeler. Ve içimdeki bu hazırlığı takdir ettin ve bunun için beni daha çok sevdin. Aileme elinden geldiğince iyi baktın ve tüm gücünle - evimiz ve onun batmaz hayatı hakkında! Senin sayende araba kullanmayı öğrendim ve en iyi arabaya sahibim: bu senin hediyen.

Üzgünüm canım, sana bu kadar çok istediğini veremediğim için: koşulsuz sevgi, sıradan bir çocuk.

Ayrıca bir köpeğe aşık oldum - ki bunu hayatımda hayal bile edemiyorum. Sonuçta, köpeklerden her zaman ölümcül derecede korkmuşumdur. Ama bununla her şey farklı çıktı: bizimdi. Kendime bakma fırsatım oldu. Ve şimdi her zamankinden daha güzelim çünkü sen beni bir kraliçe yaptın. Her zaman benimle ilgilendin. Beni yoğun bakımdan kollarında nasıl taşıdığını ve sonra her gün hastanede benimle oturduğunu, tüplerime nasıl dokunduğunu hatırlıyorum...

Üzgünüm canım, sana bu kadar çok istediğini veremediğim için: koşulsuz sevgi, sıradan bir çocuk. Ama sen, hiç kimse gibi, tam mutluluğu hak ediyorsun, sen, insanlara en layık olan. Ve bugün size her zaman benimle olan hassasiyetten bahsediyorum. Tam yirmi yıl önce trende buluşmamızı çok zeki birinin düzenlediği doğru değil mi?” Burçta bugün tüm hayatımı değiştirecek biriyle tanışacağımı okudum” dedim. Ve sen cevapladın: “Eh, onunla tanıştın!”

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar