Print Friendly and PDF

Sevgilim

|

Haccac’ın
oğlu derki: «Kadınlar; yaşlılardan değil, geceleri kendilerinden ilgisiz bir
halde uyuyan erkeklerden nefret ederler.»
[1] 





****





Bir
gün Mecnun Leyla’ya selâm verdi. Leylâ selâmını almadı. Mecnun nedenini sorunca
Leylâ’dan şu cevabı aldı:





«—Dün
gece birazcık olsun uyudun! Eğer aşkında samimî olsaydın uyumazdın
!» Buna Mecnun şu mukabelede bulundu:





«—
Bütün çalışma ve gayretlerime rağmen, sizleri göremedim. Belki rüyamda görürüm
diye uyudum, bağışla beni!»





«— Demek ki beni unuttun da hayalimle uğraştın.. »





«—
Ne yapayım seni göremeyince bari timsalini göreyim, dedim.. »





Bunun
üzerine Leylâ şöyle bir şiir söyledi:





«—
Perişan halim, Mecnun’unkinden değişik değildi.





Aramızdaki
fark ancak, şu idi: Mecnun aşkını açığa vurmuştur,





Ben
fakir Leylâ ise, aşkı içinde saklayarak ölmüştü...»





Rasûlüllah
sallallâhü aleyhi ve sellem dediler ki:





 «—          Bişr
ile Hind, aşk uğrunda ölmüşlerdir...»  





«— Bilâkis aşkı taşıyamadıklarından ölmüşlerdir, ...»
diye izah etti. Bunun üzerine Hz. Aişe
dedi ki:





«— Bu sana da şevk ve sevgili ile kavuşma hasreti iras
etmez mi? Bana gelince ben, sen öldükten sonra artık yaşayamam! ...»





Rasûlüllah
sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdu ki;





«—
Sen benden sonra yaşayacaksın; lâkin bana kavuşuncaya kadar üzüntü içinde
olacaksın! ...»
dedi ve mübarek sözlerini
şöyle bitirdi:





«Birbirlerini
seven çift ölürse, biri eşini, sanki gurbette olan birini bekliyormuş gibi
beklesin...» [2]










[1] İmam
Gazzâli-trc: Naim ERDOĞAN Âlemlerin Sırrı [Kitap]. - İstanbul : [s.n.], 1972,
12. Makale





[2] İmam Gazzâli-a.g.e., s. 100


Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar