Print Friendly and PDF

Kabağın Sâhibi Râzı Olmaz

|





Meczûbun
biri tıraş olmak üzere bir berbere gitmiş ve saçlarının henüz yarısı kesildiği
sırada, at sırtında, dünyâları ben yarattım, diyen bir kabadayı gelip atından
inmiş ve meczûbun yanına yaklaşarak eliyle yarı tıraşlı başına vurup:





Kabak,
kalk iskemleden ben tıraş olacağım!

demiş.





Meczup
ses çıkarmadan kalkıp yerini süvâriye vermiş. Adamın işi bitip tekrar atına
binerek yoluna devam edeceği sırada, at ürküp şahlanmış ve süvarisi taşların
üstüne düşerek başı parçalanmış.





Meczûbun
mânevî değerini bilmekte olan berber:





Sultânım
sen böyle şey yapmazdın ama nasıl oldu?





diye
sorunca:





Ben
râzı oldum ama, kabağın sâhibi râzı olmadı, demiş.


Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar