Print Friendly and PDF

ŞEYTANA ÇİRKİN DERLER İNANMAYIN?

|


Aşağıdaki belgeselde şeytanın çirkin değil ve güzel oluşu anlatılınca taaccüp etmiştim.  Şeyh Sadî Şirâzî nin Bostan’ındaki Tedbirli Sultan Hikâyesi’nde vezir şu izahatı vermektedir.

“Hangi kitapta okuduğumu şimdi hatırlamıyorum ama vaktiyle, ada­mın biri rüyasında şeytanı görür. Bakar ki; servi gibi boyu, huri gibi sima­sı var. Yüzü güneş gibi ışık saçıyor. Adam bu güzellik karşısında şaşakalır, yanma gider ve ona; “Aman Allah’ım, bu ne güzellik böyle! Yüzün ay par­çası kadar güzelken, insanlar seni neden kötü, çirkin bilir, herkes seni kor­kunç sanır. Hamam kapılarına resmedilen suretin çirkin, saray nakışlarına iş­leyen görüntün bedbin. Bu, neden böyledir?” diye sorunca, şeytan feryat edip inler;
“Ey ademoğlu! Bu resimlerdeki sima, ben değilim. Gerçekte ben, tıp­kı senin gördüğün gibi güzellikte eşsiz biriyim. Gör ki; kalem, düşman elin­dedir. Sırf Adem’i cennetten attırdım diye beni böyle çirkin ve kötü çizerler.”
Kaynak: Sadî Şirâzî, Bostan ve Gülistan
Not: Çirkine karşı tedbir alırken güzelin fitnesinden pek emin olamayız.
Rüyalarınıza giren piri fanilere, güzel insanlara çok inanmayın, onların geneli şeytanın kendisidir.
Şeytan doğru yolda olan birini kandıracağı zaman gerçek güzelliği ile görünür. Doğruluğunu şiar edinmiş kişiye karşı açık kapı bırakmamak için yalan kapısını kapatır, doğruluk kapısıyla onu davet eder. Birçok ihlaslı kişi bu tür görüntüler yüzünden nefis çukurlarına düşmüştür.
Allah Teâlâ’ya sığındık.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar