Print Friendly and PDF

KİMDEN YARDIM BULACAK GÜNAHKÂRLAR?

|


Nihayetinde şu son yıllarda beni motive eden, imanımdı. Allah’a ve ahirete inanıyorum, onun için ölümden korkmu­yorum. Cennete gideceğimi ve o zaman başkaları için de Allah Teâlâ’dan şefaat dileyeceğimi biliyorum. Sadece bu kadar da değil: Yaklaşık beş milyon insan için şefaat dileyebileceğime inanıyorum.

Belki bunu yazmamaksın. Sonra yine felâket olur. Anlaşılmaz, ciddiye alınmaz.

Bunu söylediğinizde hepimizin güldüğünü ekleyeceğim, baş­ta da bizzat sizin kahkahalar attığınızı.

Ama ben ciddiyim. Allah Teâlâ’nın her şeye kadir olanın adıyla, hissediyorum ki, tekrar dirildiğimizde O beni kendine çağı­racak ve diyecek ki:
“Ey Nasr, Na'ime’nin oğlu,” -annemin adı buydu- “yü­kümlülüklerini yerine getirdin mi?”
“Allah’ım, çabaladım,” diye cevap vereceğim. “Her şeyi yaptığımı iddia edemem. Çabaladım.”

“Hatalı hiçbir şey yapmadın mı?”

“Tabiî kusurlarım oldu. Kimin yok ki? Fakat Sen, Allah, bağışlayan ve esirgeyensin.”

Allah Teâlâ, eziyet etmek için yaratmadı bizleri. Cehennem azabından bahseden tüm âyetler, sadece insanı eğitme mak­sadını güderler. Şarap şairi Ebu Nuvas der ki:

Ey Rabb! Eğer günahlarımın sayısı sonsuz ise,

Biliyorum ki, Senin merhametin onları aşar.

Eğer sadece doğru yapanlar sahipse,

Sana sığınma hakkına,

Kimden yardım bulacak günahkârlar?

Sh:203-204
**

DÜNYA HALİ

Nasıl bir kedisin sen,

Doğar doğmaz yavrularını yer,

Ondan sonra tekrar yavru istersin

 Ahmed Şevki


Kaynak: İslâm’la Bir Yaşam, Ein Leben mit dem İslam, ANLATAN: Navid Kermani, Arapça’dan Almanca’ya Çeviren: Şerife Mecdi, trc: Celâdet Moralıgil, 1. BASKI 2004, İstanbul

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar

Yorumlar